Botox

Botulinetoxine (Botox)

Botulinetoxine (Botox) is een eiwit dat door een bacterie wordt geproduceerd. Wanneer dit wordt ingespoten in de spiervezels, relaxeert de spier. Het wordt in de geneeskunde gebruikt voor de behandeling van rimpels die veroorzaakt worden door het vaak samentrekken van bepaalde aangezichtsspieren. Tevens wordt Botox gebruikt bij de behandeling van migraine, overmatig transpireren, spanningshoofdpijn en tandenknarsen. Het resultaat is twee weken na de behandeling optimaal en het effect houdt gemiddeld drie tot vier maanden aan.
De rimpels die voor een behandeling met Botox het meest in aanmerking komen zijn voorhoofdsrimpels, de fronszone tussen de wenkbrauwen en kraaienpootjes, maar Botox geeft ook mooie effecten op verschillende andere locaties zoals: rond de mond de mondhoeklift, teveel tandvlees bij het lachen, wenkbrauwlift, neusrimpels enzovoort.

De anti rimpel behandeling is ook zeer geschikt voor mannen!
Na de behandeling met Botox kan de huid wat rood of gezwollen zijn maar dit trekt enkele uren na de behandeling weer weg. Een uiterst zeldzame tijdelijke bijwerking is moeite hebben om het ooglid op te tillen. Soms ontstaan tijdelijk hoofdpijnklachten na de behandeling.

Botox mag niet gebruikt worden bij:

– Allergie voor Botox, myasthenia gravis;
– Tijdens zwangerschap en het geven van borstvoeding;
– Bij een neuromusculaire aandoening;
– Bij gebruik van antibiotica of spierverslappers.

Gebruikt u andere medicijnen bespreekt u dit dan altijd met onze arts.